”Muovi-Heljangon muovipakkauksilla voimme tarjota asiakkaillemme täysin lisäaineettomia tuotteita”
Meira uudisti ketsuppinsa, sinappinsa ja salaattikastikkeensa keväällä 2014. Mittavan tuoteuudistuksen kumppaniksi valikoitui Muovi-Heljanko, joka valmisti Meiralle yksilöllisesti räätälöidyt muovipakkaukset. – Uusien muovipullojen ilme on saanut hyvää palautetta kuluttajamarkkinoilta. Uudistuksen myötä olemme vahva haastaja erittäin kilpaillussa ketsuppi- ja kastikekategoriassa, Meiran tuotekehityspäällikkö Annika Porr kertoo.
Meira on nauttinut pitkään kuivien mausteiden markkinajohtajan asemasta. Kastiketuotteiden osalta ilmeeseen ja myyntiin haettiin lisää potkua pakkaus- ja reseptiuudistuksella. Tilannekartoituksesta selvisi, etteivät vanhat muovipullot enää toimineet markkinoilla, saati vastanneet Meiran brändiä. Oli kokonaisvaltaisen tuoteuudistuksen aika.
– Halusimme yhteistyökumppanin, joka tarjoaa käyttöömme materiaalin, missä tuote säilyy entistä paremmin – täysin ilman lisäaineita. Näin me puolestamme luomme lisäarvoa asiakkaillemme. Muovi-Heljanko on ajan hermolla, ja voimme luottaa täysin heidän näkemyksiinsä sekä ammattitaitoonsa, Porr taustoittaa.
Tuotekehityspäällikkö kertoo, että pullojen nykyinen monikerroksellinen PET-raaka-aine on ominaisuuksiltaan huomattavasti parempi kuin aikaisemmin käytetty monikerrosmateriaali.
Muovi-Heljangon valmistamat muovipullot ovat saaneet positiivisen vastaanoton kuluttajilta sekä kaupalta. Pakkausta, muotoilua ja kotimaisuutta on kehuttu kuluttajien toimesta erityisesti sosiaalisessa mediassa. Yhteistyökumppanit ovat kiinnittäneet huomiota uudistukseen ja antaneet Meiralle hyvää palautetta. Uusien mallien vaikutus myyntiin on ollut positiivinen ja Meira onkin saavuttanut kirkkaasti tavoitteensa.
─ Uudet muovipullomallit ovat vastanneet hyvin odotuksiamme. Kauppa on ottanut uudistetut tuotteet ilolla vastaan – olemme saaneet hyvän näkyvyyden uudistetuille tuotteillemme, iloitsee Porr.
Kotimaisena tehtaana Meira suosii mielellään kotimaista työtä myös alihankkijoissaan.
– Käyttämällä suomalaisia yhteistyökumppaneita viestimme kotimaisuuden puolesta: toivomme kuluttajan valitsevan suomalaisen tuotteen ulkomaalaisen vastaavan sijaan, kertoo Porr ja lisää, että suomalaisen yhteistyön etuina ovat myös yhteydenpidon vaivattomuus.
Yhteistyö Muovi-Heljangon kanssa on Porrin mukaan sujunut erittäin hyvin. Kiitosta Muovi-Heljanko saa erityisesti joustavasta sekä asiantuntevasta palvelusta ja nopeasta tavoitettavuudesta.
– Reagointi muutoksiin on nopeaa ja ammattimaista, sellaista ”kyllä hoituu, eikun hommiin” -asennetta. Jatkamme hyvillä mielin kohti uusia yhteisiä projekteja! Porr lupaa.